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Publicações

    TESE DE DOUTORAMENTO . Using the Dynamic Capabilities Perspective to analyse CRM adoption: A multiple case study in Portuguese organisations . ISEG - Instituto Superior de Economia e Gestão. Junho de 2009.

    Artigos em revistas:

    • PEDRON, Cristiane Drebes ; Caldeira, Mario. Customer relationship management adoption: using a dynamic capabilities approach. International Journal of Internet Marketing and Advertising, v. 6, p. 265, 2011.

    • OLIVEIRA, M.; BECKER, G. V.; PEDRON, Cristiane Drebes; DALLIGNA, F. Espiral do Conhecimento em Frameworks de Gestão do Conhecimento: o Caso de Duas Organizações em Portugal. Perspectivas em Ciência da Informação (Impresso), v. 15, p. 155-175, 2010.

    • PEDRON, Cristiane Drebes; SACCOL, Amarolinda Zanela . What lies behind the concept of Customer Relationship Management? Discussing the essence of CRM through a phenomenological approach. BAR. Brazilian Administration Review, v. 6, p. 34-49, 2009.

    • SACCOL, Amarolinda Zanela; PEDRON, Cristiane Drebes; LIBERALI NETO, Guilherme; MACADAR, Marie Anne; CAZELLA, Silvio César. Avaliação do impacto dos sistemas ERP sobre variáveis estratégicas de grandes empresas no Brasil. RAC. Revista de Administração Contemporânea (Impresso), Rio de Janeiro - RJ, v. 8, n. 1, p. 9-34, 2004.

    Capítulos em livros:
    • CHAVES, M. S.; TROJAN, C.; PEDRON, Cristiane Drebes. A Framework for Customer Knowledge Management based on Social Semantic Web: A Hotel Sector Approach.. In: Colomo-Palacios, Ricardo; Varajão, João and Soto-Acosta, Pedro. (Org.). Customer Relationship Management and the Social and Semantic Web: Enabling Cliens Conexus. Hershey: IGI Global, 2011.
    • SACCOL,Amarolinda Zanela; PEDRON, Cristiane Drebes; MACADAR, Marie Anne; LIBERALI NETO, Guilherme; CAZELLA, Silvio César. Sistemas ERP e seu impacto sobre variáveis estratégicas de grandes empresas no Brasil. In: SOUZA, Cesar Alexandre de; SACCOL, Amarolinda Zanela. (Org.) Sistemas ERP no Brasil Enterprise Resource Planning: teoria e casos. São Paulo - SP, 2003.

    Artigos em conferências:

    • OLIVEIRA, M.; PEDRON, Cristiane Drebes; ROMAO, M.; BECKER, G. V. Proposta de um Modelo de Maturidade para Gestão do Conhecimento: KM3.. In: ENADI, 2011, Porto Alegre. ENADI 2011, 2011. v. 1. p. 1-16.
    • OLIVEIRA, M.; PEDRON, Cristiane Drebes ; MACADA, A. C. Knowledge Management Implementation in Stages: the Case of Organizations in Brazil.. In: European Conference on Knowledge Management, 2010, Famalicão - Portugal. ECKM 2010, 2010. v. 1. p. 1-8.
    • MONTEIRO, P. ; MARQUES, T. ; PEDRON, Cristiane Drebes . Customer Relationship Management e as Pequenas e Médias Empresas: um Estudo de Múltiplos Casos em Empresas Portuguesas. In: CAPSI - Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, 2010, Viana do Castelo. CAPSI 2010, 2010.
    • OLIVEIRA, M. ; BECKER, G. V. ; PEDRON, Cristiane Drebes ; DALLIGNA, F. . Espiral do conhecimento em frameworks de gestão do conhecimento: o caso de duas organizações em Portugal. In: Enanpad, 2009, São Paulo. EnANPAD, 2009.
    • PEDRON, Cristiane Drebes ; CALDEIRA, Mário . CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT ADOPTION: USING DYNAMIC CAPABILITIES APPROACH . In: 4th MEDITERRANEAN CONFERENCE ON INFORMATION SYSTEMS, 2009, Atenas. 4th MEDITERRANEAN CONFERENCE ON INFORMATION SYSTEMS, 2009.
    • CALDEIRA, Mário ; PEDRON, Cristiane Drebes . A relevância das competências na arquitectura da empresa: Estudo de um caso de adopção de CRM. In: CAPSI - Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, 2009, Viseu. CAPSI 2009 - Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, 2009.
    • FREITAS, F. ; PEDRON, Cristiane Drebes . Framework eTOM: a resposta das operadoras de telecomunicações para adopções de Customer Relationship Management. In: CAPSI - Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, 2009, Viseu. CAPSI 2009 - Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, 2009.
    • MONTEIRO, P. ; PEDRON, Cristiane Drebes . CRM e as Pequenas e Médias Empresas: uma análise teórica. In: CAPSI - Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, 2009, Viseu. CAPSI 2009 - Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, 2009.
    • Pedron, Cristiane D.; Caldeira, Mário. As Capacidades Dinâmicas Organizacioais Movendo-se para a Melhoria do Relacionamento com o Cliente: Um Estudo de Caso em Uma Empresa Européia. Anais do 32º Encontro da ANPAD (Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Administração), no Rio de Janeiro, Brasil, 06 a 10 de setembro de 2008.
    • Silva, Claudia S.;  Pedron, Cristiane D. Adoção de CRM: Um olhar crítico sobre a gestão de processos organizacionais. 5º CONTECSI, International Conference on Information Systems and Technology Management. 04-06 June, 2008 USP/São Paulo/SP.
    • Noble Jr., Irajá; Pedron, Cristiane D. Portais Corporativos: Uma Ferramenta para Gestão do Conhecimento sobre Clientes. I Enadi, Florianópolis, Brasil, 24 - 26 October, 2007. 
    • Pedron, Cristiane D.; Bessi, Vania G. CRM e a Gestão da Componente Humana: Um Estudo de Caso. Anais do 31º Encontro da ANPAD (Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Administração), no Rio de Janeiro, Brasil, 22 a 26 de setembro de 2007. 
    • Caldeira, Mário; Pedron, Cristiane D. Why CRM doesn't work - An enterprise architecture approach. 4th International Conference on Enterprise Systems, Accounting and Logistics (ICESAL), Greece, Corfu Island, 9-10 July, 2007. 
    • ECIS DC, June, 2007. 
    • Pedron, Cristiane D.; Saccol, Amarolinda Z. What lies Behind the Concept of Customer Relationship Management? Discussing the Essence of CRM. III itAIS Conference, Milan, Italy, 26 and 27 October, 2006.
    • Pedron, Cristiane Drebes; Caldeira, Mário Maciel. Objectivos da Adopção do CRM : Um Estudo de Caso em uma Empresa Brasileira de Telecomunicações, 6ª CAPSI Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, 26 a 28 de outubro de 2005, Bragança, Portugal.
    • Pedron, Cristiane Drebes. Reflexões sobre a Adoção do CRM, CIAWI 2005 - Conferência Ibero Americana WWW/INTERNET, 18 e 19 de outubro de 2005, Lisboa, Portugal.
    • Rodrigues, Laura Dionisia do Monte; Pedron, Cristiane Drebes; Mendes, António.  Reflexões sobre o Desafio da Relevância : Um olhar sobre a Pesquisa em Administração. Anais do 29º Encontro da ANPAD (Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Administração),em Brasília-Brasil, 17 a 21 de setembro de 2005.
    • Albrecht, Gisele Becker; Pedron, Cristiane Drebes. 2004. Sistema ERP : Um estudo de caso sobre cut-over. CATI 2005 - Congresso Anual de Tecnologia de Informação, 29 e 30 de junho e 01 de julho de 2005, Fundação Getúlio Vargas, São Paulo, Brasil.