Search button

Márcia Maurer Herter

Professor Auxiliar
Departamento
Gestão
Área Científica
Gestão Estratégica e marketing
Enviar email

Educação

2014 Doctorate, Business Administration, Management
Neoma Business School (France)
2011 Master, Business Administration, Marketing and Strategic Management
Université Grenoble Alpes (France)
2010 Bachelor, Business Administration, Management
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (Brazil)

Publicações e Citações

Journal article
Ano Título / Publicação Link
2022 Retail crowding: meta-analysis of contextual and cultural moderators
Marketing Intelligence & Planning
Ver
2021 On the Relation Between Over-Indebtedness and Well-Being: An Analysis of the Mechanisms Influencing Health, Sleep, Life Satisfaction, and Emotional Well-Being
Frontiers in Psychology
Ver
2021 Which emotions make you healthier? The effects of sadness, embarrassment, and construal level on healthy behaviors
Journal of Business Research
Ver
2021 Using artificial intelligence to overcome over-indebtedness and fight poverty
Journal of Business Research
Ver
2020 Reducing Ingroup Bias in Ethical Consumption: The Role of Construal Levels and Social Goodwill
Business Ethics Quarterly
Ver
2020 Traditionscapes in emerging markets
The International Journal of Emerging Markets
Ver
2020 The power of sophistication: How service design cues help in service failures
Journal of Consumer Behaviour
Ver
2020 Rethinking Emotions and Destination Experience: An Extended Model of Goal-Directed Behavior
Journal of Hospitality and Tourism Research
Ver
2020 Customer engagement in social media: a framework and meta-analysis
Journal of the Academy of Marketing Science
Ver
2019 Recycling cooperation and buying status
European Journal of Marketing
Ver
2019 Can luxury brands be ethical? Reducing the sophistication liability of luxury brands
Journal of Cleaner Production
Ver

Ensino

2023/2024
Semester Curso Graduação Coordenação
Comunicação Integrada de Marketing Mestrado Bolonha em Marketing - Marketing Yes
Marketing Estratégico Licenciatura Bolonha em Economia - Economia, Licenciatura Bolonha em Matemática Aplicada à Economia e à Gestão - Matemática Aplicada à Economia e à Gestão, Licenciatura Bolonha em Gestão - Gestão, Licenciatura Bolonha em Finance - Finance No
Marketing Digital e Comunicação Integrada Mestrado Bolonha em Marketing - Marketing Yes
Comunicação Integrada de Marketing Mestrado Bolonha em Marketing - Marketing Yes
Marketing Estratégico Licenciatura Bolonha em Economia - Economia, Licenciatura Bolonha em Matemática Aplicada à Economia e à Gestão - Matemática Aplicada à Economia e à Gestão, Licenciatura Bolonha em Finanças - Finanças, Licenciatura Bolonha em Gestão - Gestão, Licenciatura Bolonha em Finance - Finance No

Ano Aluno / Título / Instituição Tipo Link
2022/2023 SOFIA MACHUCA RIBEIRO E SILVA
Plano de Comunicação Integrada de Marketing para a Lisbon Venues – Feiras, Congressos e Eventos
Master Ver
2022/2023 DIOGO ARTUR CABRAL NEVES DE LEMOS SARMENTO
O IMPACTO DA COMUNICAÇÃO DIGITAL DE UMA MARCA AUTOMÓVEL NO CONSUMER ENGAGEMENT
ISEG - LISBOA SCHOOL OF ECONOMICS & MANAGEMENT
Master Ver
2022/2023 MARIA LUÍSA CAMILO ALVES PACHECO DE MIRANDA
PLANO DE COMUNICAÇÃO INTEGRADA DE MARKETING PARA A EMPRESA BAYER PORTUGAL
Instituto Superior de Economia e Gestão
Master Ver